Kaitseväe Akadeemia esimese õppeaasta keskastmekursuslastel on käimas jalaväepataljoni lahingutegevuse planeerimise ja juhtimise õppeaine, mille fookus on pataljoni ülema tegevusel.
„Üheks osaks nimetatud õppest on pataljoniülemate poolt läbiviidavad juhtumianalüüsid, mille raames püstitab pataljoniülem taktikalise probleemi mõnelt väliõppuselt,“ ütles Kaitseväe Akadeemia taktika õppetooli ülem-lektor kolonelleitnant Indrek Sarap. „Kuulajatel on võimalus koostada probleemile enda lahendus ning juhtumianalüüsi lõpuks tutvustab pataljoniülem nii oma lahendust antud probleemile kui ka selle rakendamise tähelepanekuid õppuselt.“
Möödunud nädalal viis juhtumianalüüsi läbi diviisi 1. jalaväebrigaadi staabiülem kolonelleitnant Viljar Laaneste, kasutades 13. jalaväepataljoni näiteid 2024. aasta suurõppuselt Kevadtorm. Sellel nädalal jagasid juhtumianalüüsi kogemusi Scoutspataljoni ülem kolonelleitnant Ranno Raudsik ning Ameerika Ühendriikide maaväe pataljoni ülem kolonelleitnant Gary Flowers II koos oma meeskonnaga, tuues näiteid Saksamaal toimunud õppusest. „Kolonelleitnant Flowersi poolt läbiviidud juhtumianalüüs tõi taaskord esile, kuidas rahvusvahelises keskkonnas on äärmiselt oluline, et ohvitserid mõistaksid üheselt taktika põhialuseid ja lahingutoiminguid,“ lisas kolonelleitnant Sarap.
Järgnevatel nädalatel viivad juhtumianalüüse läbi Kirde maakaitseringkonna ülem kolonelleitnant Jaanus Ainsalu, endine Scoutspataljoni ülem ja tänane Kaitseväe Akadeemia taktika õppetooli ülem kolonelleitnant Eero Aija ning Suurbritannia lahingugrupi ülem kolonelleitnant Brooks.
Läbiviidavad juhtumianalüüsid võimaldavad kuulajatel lahendada pataljoni taseme taktikalisi probleeme ning saada osa pataljoniülemate kogemustest. Varasemalt on juhtumianalüüse peetud selle õppeaine üheks kõige väärtuslikumaks osaks.
Kaitseväe Akadeemia on Eesti ainus riigikaitseline kõrgkool, kus koolitatakse ohvitsere ja allohvitsere kaitseväele ja Kaitseliidule. Lisaks pakub Kaitseväe Akadeemia sõjaväelist täiendkoolitust ja korraldab riigikaitsega seotud teadus-ja arendustegevust.