Eile Kaitseväe Ühendatud Õppeasutustes peetud konverentsil „Ennast juhtiv õppija“ osales ligi 200 inimest, kes arutlesid teemadel, kuidas arendada ja toetada õppija ennast juhtivust.
„Õppemetoodilise konverentsi fookuses oli õppur ning see, kuidas arendada õppija ennast juhtivust õppimisel,“ ütles konverentsi peakorraldaja KVÜÕA didaktika arendusjuht Svetlana Ganina.
Teist korda peetud õppemetoodiline konverents algas ettekannetega, millest osalejad said õppurite vaatenurgast ülevaate Tartu ülikooli õppimise heast tavast ning ennast juhtivast õppijast KVÜÕA magistriõppe näitel. Konverents jätkus paralleelsessioonidega, kus valdkonna parimad spetsialistid Eesti kõrgkoolidest tõid ettekannetes näiteid enda õppimis- ja õpetamiskogemustest. Seejärel arutlesid osalejad seminarivormis töötubades teemadel, kuidas arendada õppuri ennast juhtivust.
Konverents lõppes kokkuvõtva osaga, kus sisekaitseakadeemia ja KVÜÕA õppurid andsid ülevaate töötubade arutelude tulemustest, kuidas õppureid õppeprotsessi kaasata ning kuidas õppurid saavad panustada õppekavade paremaks muutmisele läbi tagasiside andmise.
Sisekaitseakadeemia arendusjuhi Merle Tammela sõnul kinnitas konverents seniseid valdkonna alaseid mõtteid ja tegevusi. „Õpitoad, kus osalesin ja ettekanded viisid mind mõttele, et muutus algab meist endist. Samuti sain lisaks uutele ideedele kinnitust, et senised tegevused õppurite toetamisel on olnud kasulikud.“
Konverentsi ettekannete teesid avaldatakse konverentsi kogumikus. Lisaks koostatakse Sõjateadlase erinumber, kus esinejad saavad soovi korral avaldada teadusartikli.
Õppemetoodiline konverents on järelvaadatav veebiaadressil: http://player.mind.ee/kvyoa/vod/?file=20161020
Konverentsi fotogalerii http://pildid.mil.ee/index.php?/category/57772