KVÜÕA rakendusuuringute keskuse matkekeskus korraldas eile Tartu gümnaasiumite õpilastele sõjamängu võistluse, kus meeskonnad võistlesid väikeüksustena VBS3 matkesüsteemis taktikalistes tegevustes.
Matkekeskuse ülema major Tamur Kusnetsi sõnul näitasid meeskonnad üles nutikust situatsioonide lahendamisel. „Näiteks öise lahingu ajal palusid osad meeskonnad ruumis tuled kustutada, et paremini ekraanil toimuvat näha,“ ütles major Kusnets.
Meeskonnad võistlesid alagruppide mängudes, millele järgnesid play-offid. Esimese koha saavutas Tartu Annelinna gümnaasiumi esimene võistkond, teisele kohale tuli Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi võistkond ja kolmanda koha võttis Kristjan Jaak Petersoni gümnaasiumi võistkond.
Annelinna Gümnaasiumi õpilane Anton Harak ütles, et virtuaalne lahinguväli nägi väga realistlik välja ja mängu oli kerge sisse elada. „Ühes mängus viskas vastane suitsugranaadi sinna majja, kus minu juhitud tegelane oli. Mõni hetk hiljem kuulitabamust saades oligi mäng läbi,“ kirjeldas Harak. Noormehe sõnul ta varem taolist mängu mänginud ei olnud.
Võistlusel osales kaheksa viieliikmelist võistkonda Tartu Jaan Poska Gümnaasiumist, Miina Härma Gümnaasiumist, Tartu Herbert Masingu Koolist, Tartu Annelinna Gümnaasiumist, Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumist ja Hugo Treffneri Gümnaasiumist.