Eelmine nädal Scoutspataljoni kompanii harjutas Kaitseväe Akadeemia matkekeskuse VBS3 matkesüsteemis oma hoonestatud võitluse protseduure.
„Matkekeskuse matkesüsteem võimaldab meil harjutada linnalahingut ja sellega seotud protseduure erinevates tingimustes ning stsenaariumites, mille läbiviimine reaalsete vahenditega harjutusväljal või õppekompleksides oleks tunduvalt keerulisem ning ressursimahukam aja, varustuse, kütuse, remondi, inimeste ja muu osas,“ ütles Scoutspataljoni C-soomusjalaväekompanii ülem kapten Edgar Pau.
Harjutamine matkekeskuses oli Scoutspataljoni C-soomusjalaväekompaniile üks osa kuuenädalasest FIBUA (fighting in build-up area) õppeblokist, kus alustades üksikvõitlejast liigutakse sammhaaval kuni soomusjalaväerühma tegevuseni hoonestatud alal ning õpitu kinnistatakse lahinglaskmistega hoonestatud ala tingimustes. Matkekeskuses läbi viidud harjutuse põhiline eesmärk oli parendada soomukite ja jalaväe vahelist suhtlust.
Virtual Battle Space 3 (VBS3) on Bohemia Interactive Simulationsi loodud interaktiivne 3D-matkesüsteem, mis pakub kvaliteetset võrgupõhist keskkonda mitmesuguste militaar- jt jõustruktuuride õppuste ja eksperimentide korraldamiseks. VBS3 võimaldab luua loomutruu tehiskeskkonna, mis toetab sõjalist väljaõpet nii jao-, rühma- kui ka kompaniitasemel. VBS3 on Eesti kaitseväes kasutusel alates 2009. aastast ning süsteemi haldab Kaitseväe Akadeemia matkegrupp.
Kaitseväe Akadeemia on Eesti ainus riigikaitseline kõrgkool, kus koolitatakse ohvitsere ja allohvitsere kaitseväele ja Kaitseliidule. Lisaks pakub Kaitseväe Akadeemia sõjaväelist täiendkoolitust ja korraldab riigikaitsega seotud teadus-ja arendustegevust.